Leven Bloed Analyse (LBA)

Wat is Levend Bloed Analyse?

Met de Levend Bloed Analyse wordt uitsluitend gekeken naar de vormgeving van het bloed. Afwijkingen in de vorm van de cellen kan globaal aangeven wat de client mankeert. Daarnaast is een afwijking in de vorm van de cel vaak een afwijking in de functie van de cel. De afwijkingen in de cellen kunnen dus komen door een andere oorzaak waardoor er een klachtenpatroon ontstaat, of ze zijn de oorzaak van het klachtenpatroon.

Een aantal aspecten die zo te achterhalen zijn o.a.:

• Bloedarmoede
  • Algemeen functioneren van darmen, lever, milt, immuunsysteem en bloedaanmaak
  • Aanwezigheid van (teveel) afvalstoffen, toxines en zware metalen
  • Aanwezigheid van ziekteverwekkers
  • Indicaties van diverse aandoeningen, zoals aderverkalking, allergieën

Levend Bloed Analyse

Geeft vooral een totaalbeeld, dat zinvol is om in een kort tijdsbestek te bepalen in welke richting verder dient te worden gezocht, gerichte vragen te stellen, met andere apparatuur gericht zoeken.

Bij regulier bloedonderzoek worden tal van waarden bepaald. De aanvragende arts dient echter (vanwege de kosten) precies aan te geven wat dient te worden onderzocht, waardoor nogal eens dingen buiten het zicht blijven die interessant hadden kunnen zijn. Daarnaast is het bloed –ten tijde van dat het daadwerkelijk wordt onderzocht- al een paar dagen oud, hetgeen op sommige aspecten in principe een vertekend beeld zal geven.

De Vrije Radicalen Test (VRT)

Het grote verschil tussen Levend Bloed Analyse (LBA) en de Vrije Radicalen Test (VRT) is het bloed: bij de LBA wordt er naar levend bloed gekeken (dus nog niet gestold) en bij de VRT kijken we naar gestold bloed. Dan wordt gekeken naar de vrije radicalen druk/celschade.

Vrije radicalen zijn agressieve moleculen of atomen. Het zijn giftige bijproducten van normale biochemische processen, die in te grote hoeveelheden worden geproduceerd onder invloed van o.a. (milieu) vervuiling, straling, alcohol, slechte voeding, etc. De vrije radicalen zijn oorzaak van schade in de cellen, weefsel en het hormonale systeem. Ze beïnvloeden ook diverse processen, bijvoorbeeld de bloedstolling, en spelen een rol bij het ontstaan van diverse auto-immuunziekten (bijv. reuma, allergieën).

Waarom Levend Bloed Analyse?

Er zijn meerdere redenen om Levend Bloed Analyse (LBA) uit te laten voeren;

• Niet alleen indien u klachten heeft, maar zeker ook om klachten te voorkomen d.m.v. een halfjaarlijkse check. Zo kunt u uw gezondheid blijven monitoren
  • Indien u wel klachten heeft, maar u de vinger er niet op kunt leggen
  • Indien u wilt monitoren of uw bloed verbetert na de behandeling

Hoe wordt de analyse uitgevoerd?

Via een vingerprik worden er wat bloeddruppels afgenomen en onder de microscoop bekeken. Onder de microscoop kunnen afwijkingen of defecten aan bloedcellen opgemerkt worden.