Ondersteunende Technieken

Natuurgeneeskunde.

Gezondheid is het evenwicht op zowel lichamelijk, geestelijk en emotioneel gebied. Je kunt het herkennen aan vitaliteit, veerkracht en belastbaarheid van het hele organisme.

Indien de balans van het evenwicht is verstoord door toxische belasting, leefstijl, stress, erfelijke aanleg, traumatische ervaringen, straling, enz. kan men ziek worden.

Ziek zijn is dan ook niet normaal. Ieder levend wezen beschikt van nature over een zelfgenezendvermogen.

Een natuurgeneeskundig therapeut zal proberen om samen met de klant/ patiënt het evenwicht te herstellen door gebruik te maken van therapieën die het zelfherstellend vermogen van de mens activeren.

Het doel van de therapie of combinatie van therapieën is de mens in zijn totaliteit te helpen en niet alleen zijn ziekte of sympthonen te bestrijden. Vanuit deze holistische benadering kijkt de therapeut zowel naar de lichamelijke alsook de geestelijke, emotionele en sociale aspecten.

Ondersteunende Technieken

Mogelijke Therapieën:

Bioresonantie en Multi Wave Oscillator
Meet- en behandelmethoden op basis van de natuurlijke trillingsfrequenties van het lichaam.

Ankh Behandeling
Opsporen en behandelen van blokkades in de energiedoorstroom in het lichaam.

Bachbloesem / Remedie Therapie
Heeft een positieve werking op de gemoedstoestand.

Levend Bloed Analyse
Diagnose methode waarbij een duidelijk beeld verkregen wordt van o.a. de belasting van micro organismen, darmproblemen, vitamine tekorten.

E.E.N. Therapie
Ondersteuning en coaching bij emotionele problemen

Diëlectrische Edelsteenlamp Therapie
Behandelmethode die gebruik maakt van 12V lampen waardoor de trilling van zowel edelstenen, hersengolffrequenties als een kleurfilter wordt doorgegeven aan het lichaam.

Resultaten.

Goede resultaten worden bereikt bij o.a.:

– Hoofdpijn – Migraine
– Rug-, nek-, schouderklachten
– Tenniselleboog – RSI-klachten
– Bekkenscheefstand en/of -instabiliteit
– Gewrichtsklachten
– Artrose – Versleten kraakbeen
– Stress – Burn-out
– Vermoeidheid – Slaapproblemen
– Maag- en/of darmklachten
– Allergieën
– Eczeem – Huiduitslag
– Overgangsklachten – Hormonale klachten
– (Chronische) Ontstekingen
– Emotionele klachten – Niet lekker in je vel zitten
– Pijnklachten
– Belasting van bacteriën, virussen (o.a. Herpes), parasieten en schimmels (Candida)
– Verzuring van het lichaam
– Voedingsintoleranties
– Huilbaby’s

Indien u meer diepere informatie wilt over de behandelingstechniek klikt u in het menu op desbetreffende behandeling.